Sunday, October 26, 2008

Kala Ini

Kala ini aku
Yakin akan pendirianku
Yakin akan diriku
Yakin akan ilmuku
Yakin akan imanku

Kala ini aku
Mengguna kuasa yang diberi
Menurut jujur segala ketentuan
Mematuh segala yang diredhai
Mensyukuri segala diberi

Kala ini aku
Mencari sedalam ilmu
Menerima segala Takdir
Menolak segala mungkar
Meniti cinta suci

Terkadang aku
Alpa kepada fananya dunia
Leka dek keindahan nikmat
Hanyut dibawa alunan deras bisikan nafsu

aku ini manusia
yang sifatnya buta , pekak , bisu dan lupa
yang hodoh lagi busuk
yang tidak membangkang kehendak hati dan nafsu
yang tidak pernah sempurna

Kerna itu aku memohon kepadaMu
Jangan sekali pun engkau biarkan aku sendiri
Walaupun hanya untuk sedetik
Kerna aku tidak berdaya
Kerna aku ini lemah lagi kerdil

Aku tidak punya kekuatan ..
Selain kekuatan yang engkau pinjamkan.
Aku tidak punya keindahan…
Selain keindahan yang engkau berikan.
Aku tidak punya kebijaksanaan...
Selain kebijaksanaan yang engkau izinkan.
Aku tidak punya ketenangan ...
Selain ketenangan yang engkau kurniakan.

Aku menunduk sujud kepadamu
Hanya kepadaMU aku berserah … Ya RABB..

~~ekinreuki 8.00 malam
26 oktober 2008 ~~

0 comments:

 
design by Exotic Mommie Illustraion By DaPina